Jak zadbać o zdrową dietę bez wyrzeczeń ?

Jeśli walczysz o utrzymanie wagi lub zrzucenie dodatkowych kilogramów, wiedz, że nie jesteś sam. Po nowym roku wiele ludzi w ramach postanowień noworocznych chce zmienić swoje życie i zacząć odżywiać się zdrowo. Ponad 58 procent dorosłych Polaków ma nadwagę lub otyłość, dlatego zdrowe odżywianie i utrzymywanie prawidłowej masy ciała staje się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Aby poprawić swoje codzienne życie, niezbędny jest zdrowy tryb życia, ale może być trudno wiedzieć, jak być zdrowszym, gdy istnieje tak wiele modnych diet i ćwiczeń do wypróbowania. Odchudzanie nigdy nie jest łatwe, ale zdecydowanie warto. Utrzymanie prawidłowej wagi pomaga organizmowi lepiej funkcjonować, ograniczając ryzyko przyszłych chorób i dyskomfortu. Pomimo krzykliwych nagłówków, które widzisz na okładkach czasopism i reklamach internetowych, większość programów odchudzających nie działa, ponieważ nie mogą pomóc Ci utrzymać wagi. Nie ma sekretu utraty wagi, ale jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby utrzymać zdrowy tryb życia.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymać zdrową wagę:

Uważaj na rozmiary porcji

Spożywanie mniejszych porcji może pomóc ci uniknąć spożywania zbyt dużej ilości jedzenia i umożliwić włączenia większej ilości pokarmów, które kochasz do swojego codziennego życia.

pexels / Pavel Danilyuk

Jedz „dobre” jedzenie

Pokarmy bogate w cukier i kalorie prowadzą do przybierania na wadze, jeśli nie jesteś wystarczająco ostrożny. Wybieraj produkty wysoko odżywcze, takie jak owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Nie musisz też rezygnować ze swoich ulubionych potraw, aby zadbać o swoje ciało od czasu do czasu można zjeść kilka bardziej kalorycznych posiłków lub zaplanować sobie dni „bez diety”.

pexels / Daria Shevtsova

Pij więcej wody

Picie wody, dobre jedzenie i codzienne ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi.

pexels / Kampus Production

Śledź, co jesz

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, ile dokładnie kalorii spożywa, dlatego ważne jest, aby śledzić i monitorować całkowitą liczbę kalorii, które spożywasz i pijesz każdego dnia. Jeśli chcesz schudnąć, musisz spalić więcej kalorii niż jesz czy pijesz.

Ćwicz codziennie

Na masę ciała wpływa ilość pobieranej energii i ilość zużywanej. Znajdź dobry program ćwiczeń, który obejmuje zarówno trening cardio, jak i trening siłowy. Korzyści płynące z codziennych ćwiczeń to coś więcej niż tylko kontrolowanie masy ciała; ćwiczenia również budują mięśnie, wzmacniają serce i pomagają organizmowi funkcjonować jak najlepiej.

Wysypiaj się

Wysypianie się każdej nocy pomaga zresetować organizm i przygotować go na następny dzień. Każdego dnia znajdź czas na wystarczającą ilość snu. Pomoże ci to lepiej funkcjonować przez cały dzień i nie pozwoli ci jeść więcej. Jeśli masz problemy ze snem, znajdź sposoby na relaks ciała, takie jak joga, czytanie lub rozciąganie.

Wyznacz cel i trzymaj się go

Aby osiągnąć jakikolwiek cel, musisz wiedzieć, gdzie aktualnie się znajdujesz. Sprawdź swój wskaźnik masy ciała (BMI) i opracuj plan. Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz udać się do dietetyka. Lepiej zacząć od małych, krótkoterminowych celów, o których wiesz, że będziesz w stanie osiągnąć. Pomoże Ci to pozostać na dobrej drodze do realizacji długoterminowych celów!

pexels / Engin Akyurt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *