Odnośnik

Długie, mocne i lśniące włosy to marzenie prawie każdego, ale nie każdy jest w stanie je spełnić. Oczywiście ważne jest, aby utrzymać zdrową skórę głowy ważne jest również, aby zwracać uwagę na dietę. Możesz mieć suche, puszące się, gładkie – to wszystko oznaki Twojego wewnętrznego zdrowia. Każde pasmo składa się z komórek, które zawierają twarde białko zwane keratyną i muszą być stale odżywiane minerałami i witaminami, aby Twoje włosy były długie i mocne. Jaki jest więc najlepszy pokarm dla zdrowych włosów, który pomoże im szybciej rosnąć? Zebraliśmy listę najlepszych pokarmów dla zdrowych włosów.

Jajka dostarczają białka a włosy składają się z białka, dlatego ważne jest, aby zapewnić odpowiednią ilość tego składnika w swojej diecie. Białko jest budulcem włosów, a jaja są jednym z najbogatszych naturalnych źródeł białka.

pexels / Ivan Samkov

Szpinak inne zielone warzywa liściaste zapewniają żelazo. Żelazo jest niezbędnym minerałem, którego potrzebują twoje włosy. W rzeczywistości niedobór żelaza w organizmie może powodować wypadanie włosów.

pexels / Lisa

Twój organizm potrzebuje witaminy C do wchłaniania żelaza. Musisz więc dodać do swojej diety owoce cytrusowe. Możesz także zdecydować się na pomarańcze. Witamina C jest również niezbędna do produkcji kolagenu, który wzmacnia naczynia włosowate, zapewniając w ten sposób regularne dostarczanie składników odżywczych i szybki wzrost włosów.

pexels / Vanessa Loring

Orzechy i nasiona kwasów tłuszczowych Omega-3. Kwasy tłuszczowe Omega-3 odżywiają włosy i wspomagają zagęszczanie. Ponieważ twoje ciało nie może wytwarzać tych zdrowych tłuszczów samodzielnie, musisz czerpać je z diety. Migdały i orzechy włoskie są naprawdę bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3.

pexels / Cottonbro

Awokado oferuje witaminę E która poprawia krążenie krwi i pomaga mieszkom włosowym pracować wydajniej, aby wspomóc wzrost włosów. Utrzymuje również równowagę poziomu oleju i PH, którego przekroczenie może zatkać mieszki włosowe i zatrzymać wzrost włosów. Awokado jest doskonałym źródłem witaminy E, a także jest bogate w zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe. Możesz dodać go do sałatki śniadaniowej lub zmiksować z zielonym koktajlem.

pexels / Daria Shevtsov

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *